måndag 8 oktober 2007

Vilken underbar morgon! Jag har precis kommit in från morgonpromenaden med guling. Krummel får gå med sin husse (det är han väll inte helt glad över men jag smög ned lite korv i fikan på hussa så att han kan muta K).
D och jag tränade lite, så där lagom. Lite ställanden när han är framför (för att få snabba ställanden) och lite fritt/linförighet. Något, som jag inte riktigt har brytt mig i tidigare, framträdde mer klart idag. Han har otroligt sega sättanden. Här får jag klura lite på hur detta ska meckas till på 14 dagar. Vi måste ju oxå få till linförigheten och ställandet (lite) och ev lägga lite mer krut på nedläggandet (det är idag inte värt mer än en 7:a så det finns en del att göra). Men blir föjsamheten bättre så finns hopp om kanske +0.5p på de flesta moment. det är ju lätt att glömma bort att även transporten ingår.
Nästa helg är det kurs som gäller. En kompis på klubban har fixat en helgkurs med Roland Sjösten. Det ska bli kul.
Annars är det mest bara jobba som gäller denna vecka. På onsdag är det avslut på LillaHundKlubben för säsongen. Sen kan jag egna fritiden helt åt de egna djuren.
Vi träffade lilla Laban (en Höghedare ur P- kullen) nere på KBK. Han var otroligt söt och trevlig. När det blev lite mycket intryck i hans huvud rullade han ihop (de otroligt långa) benen och blev en liten ullig gul hög mitt ibland alla människor och hundar.

Ha det!

/Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med jobb är ett elände.. svårt att vänja sig av med att softa ;-) Lava tycker också att det är tråkigt att jobba, hon vill nog hellre busa med Dino å Krummelur!

Anonym sa...

Men då bestämmer vi det tycker jag! Mattarna slutar jobba och fikar istället och hundarna får springa fort,fort, runt,runt istället. Låter mycket trevligt. Fler som hänger på???

/Hanna

Anonym sa...

Hmmmm....rulla ihop sig när det blir för mycket....det vore ju skönt nångång ibland