måndag 15 oktober 2007

Grattis till mig

I dag har jag jubileum. 1 års jubileum närmare bestämt. Fast inte riktigt, riktig ännu. Det riktiga 1 års firandet börjar vid 15-16-tiden (jag kommer inte ihåg exakt vad klockan va).
Vad hände den 15 oktober (mellan kl 15-16) 2006?

Joo, då gick jag in till Cilla i köket och hittade lilla Dino och kanske 1 timme senare satt han i min bil påväg till Uppsala. Fast då hetten ha fortfarande Daffe. Mannen ringde (eller sms:ade) att han ville att vår nya valp skulle heta Dino å jag svarade att det går så bra så och föresten han sitter redan i bilen och är en hane på nästan 3 år...

Året som har gått har varit händelserikt. D och jag har lärt känna varandra, vi har tränat och tävlat i jakt för första gången bägge två, vi har varit på 'riktig' jakt (ävn detta 1:a gången för bägge), tränat och tävlat i lydnad och även prövat på några humanspår. D har fått en ny hemmaflockhund. Denna lite mindre än vad han var van vid, men jag tror rätt så bestämt att de trivs ihop, Krummel och D. Han fick bolla av sig ganska snabbt efter det att jag hade blivit regisrerad ägare. Vi har fått en stor hög med nya träningskompisar och D har även fått nya träningskompisar ihop med mina 'gamla' kompisar.

Som sagt det har hänt en heldel i vårat liv ihop. Det mesta är bara roligt. Jag hoppas att jag kommer att få fira många fler jubileum ihop med D & K.

Ha det!

/Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Denna dag är ju verkligen något att fira, för både D och dig. Och oss som har fått nya träningskompisar!
Hipp hipp hurra! /Birgitta

Anonym sa...

Hurra hurra hurra! Från syster Lava med matte. Vi instämmer med Birgitta, dvs något att fira för er och även för oss!

/Fia & Lilla L

Anonym sa...

Cool blogg pyss! Går ju att läsa även av oss som inte är hundifierade, roliga kopplingar mellan filosofi o hundar. Grymt impad av ditt sätt att skriva!!!

Kan i övrigt berätta att Charlie numer härmar husse och har rakat / klippt sig på skallen så att han har skepparkrans. Fast det beror mest på att han fått sår där oxå. Men han ser rätt kul ut o han verkar inte lida av det.
Kram Kajsa