söndag 7 oktober 2007

Debuten och lilla KM avklarad

Så var lydnadsdebuten avklarad. När jag började räkna bakåt visade det sig att det var 11(!) år sedan jag tävlande i en lydnadsklass. Då var det ihop med Amadeus Mozart von Fjant. Dessutom var det 7 år sedan jag tävlade på en SBK tävling (högre spår med Hessa Kristina Ericsson). Man kan nog lugnt säga att jag inte tär på tävlingsfunktionärerna. Det var många som ömsom log/skrattade och såg förbryllade ut när jag glatt meddelade att 'nä, jag ska inte vara funktionär, jag ska tävla lydnads ettan.'
Hur gick det då?
Vi var tre Höghedare (Nelly, Lava och Dino) där och det gick med tanke på omständigheterna bra för alla, tycker jag. Här kommer jag bara tala om hur det gick för mig å D. De andra får tala om själva. Vi fick i alla fall 9,28p i snitt och det känns bra. Platsliggningen var en pärs. Det var lugna liggningar (för att vara lkl1). Men i dungen bredvid föll ekollonen tätt och D bestämde sig snabbt för att det nog var 'en kul en' som höll på att lägga ut ett jaktsök. Men han låg kvar om än något lätt... Sedan fortsatte momenten och varje gång vi vände upp mot dungen så blev han lite splittrad. Där av att vissa betyg blev ngt låga (mot vad jag hade förväntat mig, men helt i sin ordning mot prestationen).
Vi kom i alla fall 2:a, slagna av en Searover golden med 7p. Den gick fantastiskt bra, inge snack.
Efter prisutdelning av alla klasser var det dax för Lilla KM del 2. Vi var 6 hundar som startade, var av 3 som hade tävlat officiellt straxt innan. Här kan jag ärligt medge att både min och D's hjärna var lite tärda. Att vi hade presterat 184p bara ca en timme tidigare var svårt att tro. Vi fick en delad 1:a placering med 168p.
Nu blir det vila någon/några dagar för D när jag jobbar ikapp lite och sedan ska vi slipa på linförigheten (ffa) till helgen 27-28 okt då vi ska iväg till Tierp och Bro-Håbo och försöka oss på ett LP1.

Ha det!
/Hanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Hanna o Dina. Skitbra jobbat!!!

Anonym sa...

Ni var hur duktiga som helst! Det var kul att se så många duktiga hundar på en och samma tävling. /Birgitta

Marie sa...

GRATTIS voffar Joddan med matte!

Anonym sa...

Grattis x2 (officiella & KM)! Kul att se det "live" lixom :)

/Fia (och Lava, som hälsar att hon tänker ha mer än 186p nästa gång!)

A-L sa...

***GRATTIS*** till superfina lydnadsresultat!

guling&smågrabbarna sa...

Tackar för alla 'grattis'. Nu ska vi (D&jag) ut å morgonrasta och träna lite vänstersväng. Gubben får masa sig ut med K.

/Hanna

Tina & Bambi sa...

Stort Grattis från oss oxå!!!

Hade varit kul att se!

Anonym sa...

Grattis till lysande resultat!