torsdag 6 mars 2008

T - 17 hours until takeoff

Jag vankar mest av och ann här hemma just nu. Förrvirringen är fullständig och total. Nästan alltid annars när jag ska resa bort börjar jag med att packa ned hundarnas saker. Mest för att komma igång och i stämning. Denna helg ska ju inte hundaran med och då blir startsnodden extra lång.
Jag har pillat på mina pelargoner och fuchia sticklingar, kollat att de är tillräkligt fuktiga och vridit på dem så att de inte endast växer på en sida. Funderat lite på vad jag sak ha med mig har jag iofs gjort och kläder är väll det jag har kommit fram till. Vilka kläder då??? Långa kalsonger är nog ett måste när en frusen uppläning ska till norrland. Det är säkrast. Nu har ju den förstående värdinnan huvudet på skaft och har plockat fram en skoteroverall (jag kommer nog att bosätta mig i den misstänker jag). Att träna lydnad på en sjö ska bli ofantligt skojj! Här hemma har isen endast varit tillräkligt tjock en gång för att jag skulle kunde snedda över Nedreförnett på en promenad. Resten av vintern har jag fått knata runt sjön.
Hoppas nu att vädret makter är med mig/oss. För då ska jag få åka snöskoter för första gången i mitt liv. Hihihi det blir säkert roligt.
Tråkiga nyheter fick jag idag ang en av de som skulle vara med. Baciller eller virus har satt käppar i hjulen så nu är det endast en Högis med. Men å andra sidan är ju denna kullen livlig så att en räcker för två... Tråkigt är det i alla fall och jag hoppas innerligt att bägge två (tre är det ju!) kan komma ned på kennellägret i sommar.
Mannen ska få krypa upp på vinden när han kommer hem och hämta ned lite litteratur som jag har lovat att ta med mig. Jag tittade lite, så där i ögonvrån, på vindsluckan och stegen men bestämde mig snabbt för att 'det där de e kar göra det'. Ibland är det skönt att tillhöra 'det svagare könet'.
I morgon bär det i alla fall av mot Arn vid 9-tiden. Farfar ska köra ut mig efter att jag parkerat bilen hemma hos dem. Han är ju en gammal sasare så det ska nog lösa sig med att hitta rätt där ute i de förrvirade landet Arlanda. Jag jobbade ju där ute under någar år men det är knappt jag hittar tillbaks till arbetsplatsen (de har ju iofs oxå flyttat sedan jag slutade). För att inte tala om alla till och från vägar som är avstängda eller påstängda och rondeller och annat fanstyg.
Sedan blir det några dagar med mycket träna, snacka, ungänge, mat och vacker natur. det ska bli skönt att komma bort ett litet tag å få andas annan luft.

Over and out!

/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är sååå välkommen! Det stormar som *** nu, men hoppas att det mojnar till i morgon.//Lotten

Anonym sa...

Hmm, vad olika det kan vara. När du är på väg mot Arlanda (trodde först du menade Arn i Arn rike) så sitter jag på pendeln på väg mot min varmvattenträning med tillhörande bastu.
Jag hoppas och tror att ni får en trevlig helg!/Birgitta

Anonym sa...

"Surare-än-sur" (för att hon missade Håsjö-lägret) sitter och funderar över vad ni gjort i helgen - men ingen av er skriver ett endaste litet ord ...
Själv tog jag en biltur till Blomsterlandet och shoppade mig till en liiiiten stunds glädje för en stoooor summa pengar.
//Anna-Lena
PS Skriv nu!

Anonym sa...

Hallå hallå! Har du återhämtat dig från dina snöiga äventyr?