lördag 1 mars 2008

Ibland blir det inte som man har tänkt sig

Jag har just fått ett antal 'extra' timmar till mitt förfogande. Planen var att jag skulle befinna mig på mitt arbete idag under större delen av denna dag. Jag åkte dit startade upp maskinen och ställde mina prov för indunstning under kvävgasen, så långt är allt ok. När jag sedan injecerar mitt första prov och sedan återvänder efter ca 15min för att se att allt fortfarande är ok känner jag att det luktar mer än vanligt av scintvätskan. Hmmmm, något är galet, vad?
Efter lite pillande och petande inser jag att scintvätskan trycks in i avläsaren men den kommer inte ut igen. Gulp. Detta borde ju då betyda att vätskan ifråga är kvar inne i maskinen. Maskinen ifråga är inte avsedd att vara behållare för flytande medium. Eftersom det nu är lördag och reparatören troligen är hemma med 'de sina' och njuter av att vara ledig så blev resultatet helt enkelt att jag stängde av maskinen och satte tillbaks mina prov i kylskåpet och åkte hem igen.
Där av att jag nu har ett antal sk extra timmar. Vädert är ju inte strålande och inte lockande för utomhus aktiviteter, så vad göra?
Jag hann med att surfa runt en stund på jobbet så detta är avklarat känner jag. Jag hade bestämt mig för att inte träna D idag å detta tänker jag nog hålla fast vid. Men en sak som pockar på min uppmärksamhet är de korgar med ren tvätt som har ansamlats i sovrummet. Det är nog en bra sak att ta reda på. Då blir även 'plastsonen den älder' nöjd. Han är en riktig tvättoman. Jag hinner inte mer än stoppa in tvätten så kommer han farandes med nya korgar fullproppade med ren tvätt. Ibland tror jag nästan att han smyger in och norpar kläder i/ur garderoberna för att ha något att fylla maskinen med. Men jag klagar inte för jag vill deff inte utföra detta erbarmelign tråkiga arbete själv.
Mannen är och tittar på fotbollscup med 'plastsonen den yngre'. Han stolpade iväg redan kvart över 8 i morse. de håller på till ca 13 och sedan är det uppehåll till 17 för att avsluta cppen med en sista match kl 21.30. Misstänker att det kommer gå smärtfritt att få liraren i säng ikväll...
Själv ska jag bänka mig framför tv'n och titta på schlager. Jag har ju inte följt detta evenemang sedan jag var i yngre tonåren men nu har jag snöat in totalt. Sedan är det ju Vasaloppet i morgon! Jag hade lovat mig själv att absolut inte boka upp en massa saker denna dag. Lyckades jag med detta? Svar; nej. I morgon ska jag och en kompis iväg till en skjutbana där de skall ha tävling i morgon. Väl där ska vi lägga ut ett viltsök, göra släpspår med pälsvilt och förhoppningsvis även lyckas simulera en fågel-löpa. Allt medan skjuttävlingen pågår. Kan ju bli lite hur som känns det just nu. Efter några timmar där är det dax att fladdra vidare på ytterligare ett av alla dess årsmöten som är runtomkring så här års.
Men detta är först i morgon det. Nu väntar tvätten på att komma in i garderoben och tvättkorgarna vill återföras till sin tvättstuga där de kan fyllas på nytt.

Ha det!

/Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju som en superlördag, vika tvätt och allt.

Chalierapport: Hppade över hundmotsvarigheten till Shebas, men vov såg så läskigt ut så det blev Friskies hundmat istället.

Det kunda han tänka sig att äta ett par skedar av, utblandat med lite risavkok. Listig som jag är serverade jag blandningen på vanlig tallrik så att han förhoppningsvis trodde att det var min mat han fick äta upp.

Av detta blev han så inspirerad att han passade på att dricka lite oxå.

Försökte sedan med ytterligare lite mat den här gången med ris i oxå, men där gick gränsen!

Vi har varit ute en sväng, promenaden blev ca 30 meter och 7 min, varav 5 min spenderades stillaståendes, gloendes i olika riktningar.

Men nu har han fått i sig metacam och gnäller inte längre samt ätit lite mer och faktiskt ruskat på sig samt tagit ett par steg som såg riktigt spänstiga ut så han blir nog hund snart igen.

Kram Kajsa

Anonym sa...

Jaha, nu är " imorgon" redan "idag" och faktiskt snar "igår" så jag hoppas att du har haft en bra träning och att mötet gick som förväntat /Birgitta