måndag 17 mars 2008

Helgen som försvann

Just nu sitter jag och funderar på vart denna helg tog vägen (eller är det så att jag funderar över detta för att lyckas skjuta avfärden mot jobbet framför mig ytterligare en stund?). Jag försöker summera vad jag har gjort och vad det är jag ha glömt/förträngt att göra.
Fredag; föreläsning, sova, fika med modern (som kom för att få sina däck bytta), träna, snackade skit i telefonen, glode på tv och försökte samtidigt få lite kontroll på styvsonen den yngre. Han drog till en kompis och jag så faktiskt inte röken av honom förens på söndag em... Ja ja han ska väll bli stor han oxå vad det lider. Överlevde gjorde han i alla fall. Sockerstinn och glad så det är väll bra.
Lö; åkte till uppföderskan för att ta tag i div datumbestämanden = mycke babbel vid köksbordet (och faktikt några bra datum). Tillslut ruttnade nog sambreron och tog med oss ut i skogen för lite seriös träning. Detta gick bra och vi var nöjda, C & jag återgick då till köksbordet ytterligare någon timmer (eller två...). Hem för att konstatera att styvsonen den yngre inte hade kommit hem och att styvsonen den älder var på G ut och tänkte inte anlända hemmet igen förens på em söndag. Mannen åkte till jobbet och jag hade huset för mig själv (igen!). Slagerfestival och lite vin. Brak i sängen och sov som en stock.
Sö; besiktning av en ny MH-bana här i krokarna och fika med tillhörande babbel i klubbstugan. Träna en stun och fick nästen hjärtflimmer ner D bestämmer sig för att fjärren ' det är nog en ny variant av plastliggning, bäst att inte röra sig'. Lånade även en ny människa som kunde kommendera oss. Vilket resulterade i att D blev kär. Han kunde inte koncentrera sig på matten och hennes vimsande över plan när denna ny fantastiska person stod där helt syslolös och alltså till fullt förfogande för goldenkärlek. Puuhhhuuu-tankar!!! (En Puh-tanke är när jag tänker på Nalle Puh och blir lite glad inne i kroppen). Hämta unge vid foboll och iväg för att kolla på ett ev hus. Konstaterde att 'Nej det blir nog inte världsbäst'. Hem väcka mannen som vaknar jätte hungrig och glatt betäller pannbiff, potatismos och lingonsås. Jaha jag hade ju tänkt åka till Löwchen L. Skjuta detta lite på framtiden och meckar ihop maten. Åt på tok för mycket, blev jätte mätt. Iväg till L L fikade och tittade på 1 människobarnet som börjar bli riktigt med på omvälden = kul och 2 en liten L kille som har varit på besök = jätte gullig. Systeryster ringer och vill fika. Absolut. Iväg hem och umgås med den en stund. Trevligt. Ser till att styvsonen den yngre kommer i säng hyfsat så att hans tidevarv har en chans att komma i fas med skolans tidearv. Funderar en stund på att se Wallanderfilmen men ger upp efter ca 30 sek. Sover som en gris.
Ja så lite har jag nog ändå hunnit med. helgen kanske inte försvann helt och hållet. Den gick bara så otroligt fort.

Ha det!

/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra helg = mycket fika ;)))

Anonym sa...

Du verkar ha fått nästan lika mycket upplevelser under din helg som jag fick på gårdagens prommis med Nelly :)
Hmm, kan tänka mig dig och C försöka synka era almanackor...
Håller med Fia, ordet "fika" förekommer flitigt!
/Birgitta

Anonym sa...

Jag blev trött bara av att läsa allt du gjort i helgen. Du måste ha farit runt som ett tort skinn. Kan aldrig vara bra för pumpen./Börje

Anonym sa...

Ja jag såg faktiskt själv, när jag läste igenom, att mycket tid har gått åt för att transportera mig själv mellan olika fikastunder...
/Hanna