tisdag 18 september 2007

Vem är vem?

Zepp som liten valpstackare (ca 9 veckor)
Maxi Bo som kartläsare i båten

Zepp & Dino vilar efter en dag i skogen.
Nyhetens behag heter det ju. Så nu hystar jag glatt ut ett inlägg till, helt vilt och galet...
Namnet på bloggen är kanske inte så informativt så jag tänkte försöka reda ut detta.
Guling heter igentligen Höghedens Lord Mac Duff, men detta namn kan man ju inte hojjta på en inkallning så till vardags kallas han för Dino kort och gått. Guling är ett mer familjeinternt namn men passande.

Smågrabbarna är de två Löwcharna som huserar här hemma. Vår egna (eller rättare mannens) heter, som kan läsas under bilden på föregående inlägg, Simbaline Bara Blå. Kärt barn har många namn: Krummeluren, krummel, Maxi Bo Pettersson, Maxan lysnar han (ibland) på oxå.

Löwchen nummer 2 är igntligen inte vår utan mannens dotter, men han är här så ofta (+ att han bodde här nästan hela sitt 1:a år) så han räknas liksom till ordinarie flock. Han heter Irish Mist Revival for Lena (ja underligt namn på en hane men så är det). Han döptes snabbt om till Zepp Lin Sellen (efter mannens favvo grupp ledzepplin och att dottern kallas för Lin).
/Hanna












2 kommentarer:

Birgitta&Goldentjejerna sa...

Jag visste väl att du skulle "fastna"! Har lagt en länk till din blog från min länksida.
Vi ses imorgon kväll!

guling&smågrabbarna sa...

Nej det går inte. Jag kunde inte flytta LHK från ons till tis. Så jag kommer att vara på syltvallen med dvärghundarna istället. Synd för vi behöver verkligen träna på hoppet... Men hoppet är det sista som dör så vi får leva på det istället.

/Hanna