tisdag 18 september 2007

Äntligen

Idag har jag tagit det stora klivet ut i cyber-världen! Länge har jag smygit runt på andras bloggar och hemsidor. Läst, skrattat, fundert och varit lite avis på att 'alla har men inte jag'. Så äntligen har även jag. Vad då? Jo en egen blogg.

Just precis idag vet jag inte riktigt vad som kommer att så i denna blogg. Det får visa sig längre fram. Om jag nu någonsin kommer att hitta tillbaks till denna sida. Jag har redan lyckast glömma bort vad adressen är. Fast det kanske står någon stanns om jag letar lite...

Om jag ska gissa på något så kan det tänkas att jag plitar ned några rader med daker och ting som har hänt/ ska hända i min hundvärld.

Om det är så att du inte vet vem jag är (jag tror inte att du är specielt ensam om detta i så fall) så kan jag pressentera mig lite kort;

Kvinna i mina bästa år. I dessa år har jag befunnit mig de senaste 38 och kommer förhoppningsvis att fortsätta befinna mig i dem många år till. Jag har sent om sider lyckats med bedriften att skaffa en familj. Även här har jag åkt snålskjuts då barn liksom ingick i priset av en man (ekonomiskt, skaffa en och få fyra). Hund är/har/kommer att vara mitt stora intresse.

Det började i mitten av 80-talet med en kelpi i Australien. Efter detta blev det 4 grayhounds av kapplöpningsmodellen. När denna epok var klar halkade jag in i bruksvärlden tack vara min Hundstallet hund Amadeus (en dobermann). Dobbetiden avlöstes med två eftervarandra tikar av rasen Rottweiler och när rottis nr 2 var ca 6 år hamnade min första dvärghund i huset. Detta är en dvärg av rasen Löwchen. Rottisen gick ur tiden för ca 1.5 år sedan och jag skulle inte ha någon mer stor hund. Vad händer??? Jo i ett kök hos en person står det en hund med stort H. Det var ju inge annat att göra än att stoppa in hunden i bilen och köra hemmåt. Under hemfärden var jag tvungen att ringa upp min man (som var hemma och tog emot födelsedagsgästerna) och berätta att vår nya hund satt i bakluckan på bilen. Helt ärligt vet jag inte om han har kommit över detta ännu. Men Guling är kvar i alla fall.

Vad är nu Guling? Det är en Golden Retreiver (som ni ser har jag inte lyckast klura ut hur i hela friden detta ord ska stavas så från och med nu kommer jag inte att skriva det någe mer) av model hane och han var ca 2.5 år när jag sprang på honom i köket hos uppfödaren. Han hade kommit tillbaks för omplacering pga ändrade familjeförhållanden. I ärlighetens namn ska jag väll tala om att jag hade MH-beskrivit denna kull i deras ungdom och blev förtjust i dem redan då. Så han var inte helt obekant för mig och jag var inte obekant för uppfödaren.

Från det att jag har varit en renodlad SBK:are med inrikning spår har jag kastat mig ut i jaktträsket med kläder och allt. Det är ju en av finneserna med att byta inrikning. Man får köpa nya hundkläder och hund prylar! Fantastisk känsla måste jag säga. Nya bekanta får man oxå på köpet och det är ju kul det med.

Annars sitter jag på ett labb och knapprar på en avhandling som är tänkt att bli klar till nästa årsskifte. Eller så springer jag runt hemma med en dammsugare och jagar gulinghår eftersom jag nu i den tillfälliga sinnesförvirring jag befann/befinner mig i vid giftemålet valde en man som är pälsalergiker. Det som inte dödar det härdar som sagt.

Ha det så länge å så hoppas jag på att jag kokker att hitta tillbaks till denna sida.

/Hanna

5 kommentarer:

Fia sa...

Jädrarns va krångligt att få till en kommentar! Men nu är jag tydligen också registrerad google-användare. Hur som helst... välkommen ut i yttre bloggrymden du också! Lava hälsar (fastän hon inte riktigt är medveten om det.. ;))

/Fia

guling&smågrabbarna sa...

Så bra att det inte bara är jag som tycker att detta är bökigt. Utan även vana cyber-människor. Vi får väll titta över detta när du kommer upp... /H

Birgitta&Goldentjejerna sa...

Jag säger också ÄNTLIGEN!
Nu kan ju folk gratta dig direkt till kommande framgångar istället för att ha mig som mellanhand :-)

Magisk Jämtländska sa...

Welcome to Cyberspace!Kul att du är med i matchen nu!!

guling&smågrabbarna sa...

'med å med' det här är inte så enkelt som det har tyckts...( när jag surfat runt på era sidor) Men ge mig ett år eller 5 så ska jag nog fixa även detta. /Hanna