torsdag 27 september 2007

Åter ut i verkligheten (eller är det kanske eten?)

Idag har jag klarat av en milstolpe i livet. Det känns skönt men utarmande av nervimpulser i hjärnan. En total trötthet sköljde över hela min kropp vid 13-tiden idag. Det var med de sista krafterna jag klarade av att motsåt frestelsen att ringa till gubben å be om att få bli hemkörd så att jag kunde få falla ihop i soffan (med animalplanet på tv) och bara fösvinna in i dimman. Men jag höll ut. Stannade kvar på jobbet och deltog på ett ekonomimöte (helt klart inte min 'bag' det där med ekonomi) och ett intressant (den stora anledningen till att jag blev kvar) seminarie om signalvägar och genreglering. Dessutom precis den gen som styr ett av de enzymer som jag själv forskar om.



Vad orsakade nu denna enorma tötthet?Jo, jag har idag klarat av min sk halvtidskontroll. Det vill säga att jag inför en bunt människor, däribland några inbjudna experter innom området, håller ett 20-30 min långt föredrag/seminarie om det arbete som jag hitintills har gjort och som har resulterat i manuskript (=ännu inte publiserade artiklar men så gott som), de preliminära resultat av andra försök som inte riktigt är färdiga för manuskriptskrivning och som grädden på moset vad jg vill göra men ännu inte har hunnit. Experterna frågar/kritiserar de arbeten jag har gjort och kommer att göra samt ställer frågor om saker och ting rörade 'mitt' område. Sedan funerar de på om det som jag har gjort + det som är på planerngen kommer att kunna leda fram till en avhandling innom utsatt tid. När de har fattat ett beslut om att detta ä fallet skrivr de på ett papper och alla är nöjda och glada.



Det är vad jag har roat mig med idag och kanske även bör tilläggas de senaste veckorna för att förbereda detta.



Nu är det bara att ta nya tag oc där är lilla D inräknad. Vi ska ju somsagt tävla om ca en vecka och han har liksom hamnat lite på sidan av för jobbets skull.



Nu ska jag hälla upp ett välförtänt glas rött eller... kanske jag ska knäcka en av Mariestadarna som jag fick igår av 'min' kursare i GulaHundKlubben. Det var höstens sista träff men jag hoppas att de tre tänar ordentligt under hösten/vintern så at vi kan dra gång i vår igen. Alla som har varit med i denna lilla sakara har gjort bra framsteg från den plattform respektive ekipage startad. det är kul när man får se sådant!



Ha det!



/Hanna

Inga kommentarer: