söndag 25 november 2007

målning och annat

Jaaa, vad har hänt sedan sist??? Vi har rivit en halv väg och gjort 2st fyrkantiga hål i den resterande delen av den återstående väggsnutten. Jag sjäv har målat en massa väggar med vit färg. 2 ggr blev det oxå för väggarna var blå innan. Jag har nog börjat få lite mer snitts på själva målarhanteringen för jag har bara lite färg på min kropp efter avslutat aktivitet.
Nu ska inte väggarna förbli vita utan de ska tillslut få en ljusgul färg. Slutanalysen av mitt penselarbete får komma lite senare.
De stackars små djuren höll nog på att säga upp sig igår för vi (mannen & jag) befann oss i källaren hela dagen och eftersom vi slipade och målade vill vi inte ha hjälp av dem just då. D har hjälp mig att måla förut och den glada svansen blir då lite/mycket färg grann. Men som sagt nu har de den färg som de är födda med. Vi mutade dem med lite extra kex, tuggisar och en varm brasa på kvällen när vi var klara.
Senare idag ska jag nog ta en längre tur med dem. De vill nog både de och jag. Det är 'pisse väder' har i U-a. 0 gradigt och ca 3 cm blötsnö. Tur att jag rakade Krummel förra vecka.
I kväll är det smörgåstårta nere på klubban för alla som har hjälp till på årets tävlingar. Jag har lyckat smita undan från alla tävlingsbidrag men får halka med ändå... Jag kan ju alltid hävda att jag faktiskt har beskrivit flertalet av de hundar som har och ska tävla. Så lite har jag väll bidragit??? Det gäller bara att vinkla till handlingarna till en fördel...

Ha det!

/Hanna

Inga kommentarer: