söndag 18 november 2007

minus

Nu ligger matten på regält många minus poäng, det är ett som är säkert. Maxi Bo Pettersson alias Krumeluren är jätte sur på mig.
Jag har nämligen gett det lilla djuret en sista pälsvråd innan vintern kommer på alvar. Han har fått en helklippning, inkusive skägg och öron + blivit duschad. Så fort han var klar sprang han raka vägen in bland skorna och rullade ihop sig som en liten boll. Efter att pälsen har tagits bort känns det lite underligt på huden för han. Då blir det hemskt tramatiskt i ett par dager innan han ställer om sig.
Nu har jag ju varit med några gånger om detta så jag har några ess i rockärmen...
1 efter att han har duschat tänder jag en brasa och drar fram fotöljen riktigt när så att han kan ligga där och torka sin lilla frusna kropp och 2 jag har inhandlat en ny skinnpajj åt honom. Den är skit snygg! Svart lammskinn med svart ludd foder. Spännet är i metall och ser ut som ett riktigt 'pajj bälte'. Han kommer bli tuffast i stan.
Fast den har han inte sett ännu, för hitintills har han haft så mycket päls så han har inte behövt ha rock på sig. Men i em då blir det premiär.

Ha det!

/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va snygg han kommer bli! Du lägger väl ut nån bild så vi får se hur han ser ut?! =)

guling&smågrabbarna sa...

Absolut. ska bara hitta kameran...

/Hanna

Anonym sa...

Vill oxå se en bild!!!
/Kajsa

Anonym sa...

Jaaaaa!!! Jag har lyckats ta bilder ska 'bara' lyckas att få in dem i en dator och sedan få ut dem på sidan... Cyberdrottning som jag é kommer detta gå som på räls.

/Hanna