lördag 10 november 2007

kärlek

Idag blev jag kär 3 gånger efter varandra! Dagen tillbringades som sagt vid ett BK där jag utb 7 st A-figgar till MH (i morgon ska de få lära sig A-figge till MT). Efter lunchen kom det 4 rottisar som skulle beskrivas.
Vilka valpköpare! De kom från Lomma, Halmstad, Jönköping och Luleå. Allt för att få hela kullen beskriven under så likartade förhållanden som möjligt. Otroligt! Eftersom det fanns en risk att mörkret skulle hinna före oss till mållinjen rationaliserade jag bort genomgången efter att beskrivningen var klar. Vi körde de 4 hundarna i ett svep. Och tog ett samandrag för alla 4 efter det att vi var klara.
Vilka underbara hundar!! De var/är precis sådär som en rottis ska vara. Go, glada och fulla med enerig och kärlek till alla mäniskor. Om människan dessutom sitter fast i en trasa är det rena rama julafton i rottisvärlden.
Fly förbannade blev de, bla spökena. Fradgan stog som en sky kring de ihopskrynklade näsorna och raggen började vid öronen och slutade vid svanstippen. Ett ben i varje hörn men lite avståndreglering när hotet kom närmare.
I och med att spökena vände sig om = avreaktion på hunden. Inte så att de sprang fram men de avdramatiserad sin egen reaktion. När de vågade sig fram och snosade på en hand blev de helt kollriga. Upp och dreglade ned figgen och runt, runt den samma, vilt viftande på den hårda svansen så att de 'dongade' i spökkläderna.
Mitt rottishjärt svälde nästan över.

Ha det!

/Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår plötsligt vad du menar med likheten mellan Rottisar o GULa :)
Återfall??!!

guling&smågrabbarna sa...

Njaa, men visst blir jag sugen när jag träffar sådana underbara djur. Men min gula går inte att byta ut han e så go så. Å K blev såååååå glad när han äntligen kom hem igen.

/Hanna