fredag 23 november 2007

fri som en fågel

Jag har träningsvärk i käkarna! Å det beror inte på att jag snackar så mycket, så det så. Fast ibland rinner det ut en hel hoper med ord mer eller mindre sammanhängande. Nä mina käkar lider av för mycket tuggummituggande. Jag äter (tuggar) nämligen nikotintuggumin sedan en vecka tillbaks. Det går nästan ganska bra. Ingen cigg på över en vecka och jag har samma snusdosa som jag köpte i början av veckan (och jag har inte bara sparat den och öppnat andra dosor). I vanliga fall går det en dosa per dag.
Idag var jag på jobbet vid 5-tiden för att göra en stor försökserie i lugn och ro. Då var min hjärna inte helt med på noterna så då slank det in 2 snusar i föjld. En sak har jag lärt mig dessa dagar och det är att om man först tuggar ett helt nytt och färskt nikotintuggumi (från nikotintuggumifabriken) och sedan stoppar in en snus direkt då får man jätte mycke nikotin i hjärnan. Det tog säkert en timme innan jag började känna mig någorlund normal igen.
En annan sak man kan roa sig med när man nu inte får (vill) springa runt med en snus i munnen är att shoppa loss. Jag har ju inhandlat div olika små atteraljer (det har precis varit en lite paus i skrivandet, fast det märker inte ni. Mannen kom hem med roser till mig. Röda och tre stycken var de. Undrar vad jag har gjort för att förtjäna dem? Bara varit mig själv kanske...) till Krummel. En svart smides säng med leopardmönstrad dyna (som han hatar) och ett snyggt svart skinntäcke (som jag vilken dag som bara den ska få ut en bild på). Så nu var det dax för Dino. Jag åkte ned till hundaffären för att köpa 5 st lydnadskoner (förstår ni vad glad Dino skulle bli när jag gav dem till honom). Tyvärr hade de inte exakt de koner som jag (läs min PT när det gäller lydnad, och tillika hundtillbehörsförsäljare) ville ha. PT'n ringde till en annan affär och de hade koner så jag fick åka dit istället.
Innan jag han lämna butik 1 hade jag fått fatt (iofs inte så svårt när PT'n syster, också hon butikssäljar, langa fram denna framför min näsa) i ett nytt täcke från Back on Track. Det var/är smidigt och håller värman bra utan att bli bylsigt. Och till det fasila priset av massa kronor. Inget att snacka om. Nu var ju djuren inte med mig så jag kunde inte pröva ut rätt storlek. Inga problem, iväg till affär 2 för att inhandla konerna och sedan hem och lasta in djuren och ned till affären igen. Eftersom jag nu hade förmånen att få handla detta snordyra täcke så fick jag även äran att införskaffa fikabröd oxå. så det gjorde jag. Ett täcke, en kaffe och en bulle senare var vi åter på väg hem igen.
Så jag är inte bara (nästan) snus och cigg fri jag är även peninga fri oxå!

Ha det!

/Hanna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.... du hade nog köpt det täcken även om du fortfarande både snusade och rökte :)
Men det är ju bra att ha något att "skylla" på!
Själv har jag inte kommit mig för att köpa täcket åt Nelly som jag planerat, men tar vi LP1 imorgon så kanske vi kostar på oss en lyxigare variant.... /Birgitta

Anonym sa...

Hmmmm..en under dagtid hundgårdsförvarad norrlänning funderar över alla täcken...
Moderniteter?
Jag lever efter en o annan devis; Köp dig glad! och Varför nöja sig med något billigt?
Båda med ironiska undertoner, men med ett visst mått av sanning.
Välkommen in i Shoppalossgänget Hanna! =))

Anonym sa...

Du e ju världsbäst!!! Prova att lägga tuggummit på snusplatsen i munnen ibland, för att spara på käkarna.
Kram Kajsa

guling&smågrabbarna sa...

Hej syster! Det var länge sedan du hörde av dig här. Började tro att du övergivit mig i cyberrymden. Jodå, jag pillar upp tuggumit under läppen mellan varven och så försöker jag även att tugga ickenikotin varianten ibland (fast det är ju inte gott med tuggumi...).

/Hanna

Anonym sa...

Hej Hanna!
Jag kör med nikotinfritt snus av märket Choice. Finns i flera smaker. Tycker att det fungerar bra.

Och du, en förkylning gör inte ont, bara svårt att sova en hel natt./Börje

guling&smågrabbarna sa...

vilken tur att du jobbar natt då, och ändå är vaken.
:-) ;-)

/Hanna

Anonym sa...

Inte överger jag dej i cyberrymden inte, det är bara det att jag ibland inte kan kommma på så intelligenta kommentarer när inläggena är väldigt hundrelaterade. Men jag läser alla inlägg med stort intresse!
Är förresten en lycklig hundsambo just nu, uffe köpte nåt specialshampoo hos veterinären och charlie luktar fortfarande inte illa fast det är 2 veckor sedan han duschade. Så nu kan man klappa honom utan att behöva springa o tvätta händerna på en gång, nice!

Anonym sa...

Vet inte vad jag pysslar med, skrev inte under ovanståend inlägg heller...
/Kajsa

Anonym sa...

Hallo Hanna!

Förkylningen satte P för nattjobbet. Jag är snart på banan igen. Vi ses. /Börje