måndag 8 september 2008

sabbreultat rapport av ökl

Vi (dvs jag å D) överlevde starten i ökl i går. Vi gjorde inget stort fel och inte heller något sort rätt utan mer ett godkänt jobb. Vissa missar från mig och vissa missar från D resulterade i ett pris med siffran 3 samt att vi även lyckades få fatt i den flyende kaninen efter avslutat prov. Jag är helt nöjd med dagen (tävlingsmänniskan Hanna är dock jätte sur...). Många nya infallsvinklar på hur jag ska föra djuret fick jag samt klarhet i de brister hos oss bägge framträdde också. Nu är det ca veckor kvar till nästa start och jag lovar att jag har en hel del att sätta tänderna i för att få upp priset till det som vi alla önskar oss själva när vi går ut på startlinjen.

Ha det!

/Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen känslan av personlighetsklyvning......
Men vi får "slicka såren" och komma igen! /Birigtta

Anonym sa...

Jag har inte mera än tre chanser nu, inom en mycket snar framtid!
:-o
Siffran tre är ju större än siffran noll. Det konstiga är att siffran ett i dessa sammanhang anses mera värd än siffran tre.
Förvirrande för en stackars matte lärare
På´n igen!! //Lotten

Anonym sa...

Ja, inte vet jag ... men nog är väl ett tredje pris på första provstarten i Ökl med första retrievern mer än bara OK ;)
Hipp-hurra och Grattis kommer från oss!!
//Anna-Lena, Cirrus & Mysak