söndag 14 september 2008

Idag är det lite sol och jag hittade kantareller på fm-prommisen. Hundarna for rundbana i skogen och grävde flera både djupa, breda och ofantligt fina gropar på div olika platser. Mossan kommer att få bra med lufttilldelning till sina rötter och även de små skogsmössen kan ju nyttja dessa håligheter om så behövs.
De är snälla min små änglar.
Jag och D har varit ute på aktiviteter båder fredag och lördag. Han sköter sig så där underbart så att jag blir helt glad! Inge pip, stök och bök under tiden vi väntar på att 'de andra' ska bli klara med vad de nu gör innan vi får börja jobba. Igår hade han dessutom sin mor på plats. Vilkn fantastik hund! Jag å D stod och beundrade hennes ihärdighet när hon idogt jagade efter en som simmade och inte gav hon sig inte! Sonen har lite att ta efter där, men han är ju lite på väg. Fast det där med att blöta ned sig kan de andra göra, tycks han tycka. Mer fältsök! Vi hittade någon slags betesodling som han plöjde igenom ordentligt.
Idag blir det bara sällsis-hundar eller vilodag kanske. Har lovat mannen att hjälpa till med målande av altanen som faktiskt börjar se ut aom en altan oxå. Där av tt jag hamnade vid datorn...
Krummelbummel är underbar som han liksom bara är genom att existera. Han ligger i tantens gammla (70-tals)oranga snurrfotölj och tycks fundera på om han måste hoppa iväg till köket för att få lite fil (från 20-åringens frukost, kl är ju ändast 12.45 just nu) eller om han (J alltså) har börjat begripa att filen bör tilldelas K där han nu behagar infinna sig.
Näähää, det gick inte så han skuttade precis iväg å jag blev ensam kvar på kontoret.

Ha det!

/Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt med en "bara-vara-dag"!
/Birgitta