torsdag 19 juni 2008

Håll i svansen Lava...

... för nu är brosan på väg!

D har varit helt galen denna veckan. Knallat minst 3 ggr(!)/träning, gnällt, pipt och varit allmänt stökig (men då på ett possitivt sätt i mina ögon). Vet inte om det beror på att jag har lagt lite mer tid än vanligt på K eller att jag hade med K under en träning i början av veckan och att D då kom till insikt med att 'halliballihooo matte är inte 100 med så här kan det festas!' och att denna lilla festprisse sedan har levt kvar i flera dagar.
Hur som så är guling riktigt rolig, tycker jag. Sedan får man (dvs jag) försöka hitta lite balans i energin igen. Jag har ju inte tränat någon lydnad heller den senaste veckan. Vilket mycket väll kan avspegla sig i hanns utenergiflöde.
Nu sak vi (djuren & jag) i alla fall åka söder över och fira midsommar nere på landet tllsammans med mannen, grabbarna och min moder. Det bästa med denna lilla tripp kommer troligen vara att vi befinner oss endast ett stenkast från gulings syster. Tänk va härligt att få springa fortfort igen (vilt jagandes av ett vitt litet luddjur som skriker i högan sky för att de korta benen inte hinner med). Förhoppningen är även att vi ska hinna kasta lite olika saker (såsom tomma glassbägare, kakpaket o.dy). Vem vet vi (mattarna) kanske rent av orkar hasa sig av altanen och masa oss mot den sjö som vi andra läser om på lilla L's blogg.
Hur det nu blir för vi se. Det ska i alla fall bli skönt att komma iväg och roligt att träffa släkten (både den mänskilga och de hundliga).
Gurkplantorna, chilin och tre blommplantor är framställda för leverans till F (hon ville bara ha gurka men jag är lite busig och tar med de övriga plantorna som jag inte orkar stoppa med själv, hihi).

Ha det!
Glad midsommar igen på er!

/Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vågar knappt nämna detta för Lava... Då blir hon nog alldeles stollig... Åkrarna utanför är nyfriserade, så där passar det alldeles utmärkt att springa fort, fort! Vi ses/hörs!

Anonym sa...

Glad midsommar!
/A-L, Cirrus & Mysak