tisdag 17 juni 2008

Han är inte bara blå...

... han är även en svch numer! Dessutom den enda i sitt slag. En (högst troligen) orubbad titel då det troligen inte mer kommer att födas en blå ögd Löwchen som får viltspårschampionat. Maxi Bo Pettersson alias Krumelur avslutade sin viltpårskarriär storstilat med ännu en full pott + ett HP. På mindre än en vecka har han spårat till sig de tre 1:a priser i ökl som begärdes och nu ska han få semester nere i småland och fira midsommar.

Vi återkommer ut i etern efter semestern.

Glad midsommar på er!!!

Ha det!

/Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, här går det fort! En alldeles äkta champinjon! ;) Stort grattis från oss till lilla duktiga blåögda Krummelur med tillhörande matte! Respect!

Anonym sa...

Jag visste det!!! Grattis!!!!!!

Inatt drömde jag att du och jag var på väg någonstans, med hundar. Vi gick bara uppför trappor hela tiden och du grät av nervositet.... har ingen aning om vart vi var på väg.
En annan natt drömde jag att vi var på lydnadstävling, inne i en villa. Och för platsliggningen skulle passa den lille herren fick alla hundar ligga på en matta. Mattan var inte så lång så det blev tätt mellan hundarna. Själva fick vi gömma oss i ett annat rum...
För egen del hoppas jag att jag inte blir så nervös att tårarna kommer idag samt att mellanrummen mellan hundarna blir liiite större än i drömmen./Birgitta

Anonym sa...

Fantastiskt roligt Krummel!
gRATTIS TILL MATTE Å DIG!
kommer vi att mötas i juli? Eller får champinjonen stanna hemma?

guling&smågrabbarna sa...

Tackar tackar från föraren och krumeluren. Mattplatsliggning låter lite speciellt och att jag grät var nog för att jag var så himla trött i benen efter att ha gåt & gått & gått uppför i trappor.
Nej Krummelbummel får inte följa med till lägret för då ska jag koncentrera mig på D.

/H

Anonym sa...

Wow, vilken fart, vilken grace!!! Men vad menar du med att han avslutar sin karriär, nu är det väl bara att ut o jaga skadade älgar???

Anonym sa...

Snabba ryck! Å´med Hp också - jätteroligt! Finns det ingen rastidning/klubbtidning som gör reportage? Ovanligt duktiga hundar ska uppmärksammas! Hoppas att fick riktigt mycket goda karameler :D
//A-L