måndag 28 april 2008

Kriser både i själen och i jorden

Idag har jag gjort en hårförlägning! Det tog 100 miljoner år och min hårbotten känns nog på ett liknande sätt som en skalperad mäniskas skallben gör. Jag har dessutom färgat och slingat håret. Så nu är jag brunett med lila/röda slingor och långhårig. Kul!!!
Efter att ha analyserat mitt egna beteeende har jag kommit fram till att jag har en 40-års kris. Fantastiskt att kunna skylla en massa galna ideer på ett vedertaget beteendeuttryck. Detta ska jag minsan utnyttja hela året och vem vet kanske kan jag rida på denna våg en bit in även på nästa år.
Jag ska nu fortsätta mitt krisande genom att i morgon fortsätta med detta självplågeri genom att få brynen plockade och ansiktet 'tråda'. Att 'tråde' är nog det närmaste döden mn kan komma utan att igentligen lämna jordelivet helt (fast under processen önskar åtminstonde jag att jag fick falla i en koma som minst).
annars är det fullt upp. altanen är nu riven inför uppgrävning av marken närmast husgrunden. Växthuset ska flyttas till andra sidan av huset och detta innebär att jag har fattatbeslutet att inte dra upp några egna plantor i år. Lite tråkigt men ndå skönt att slippa mecka runt med detta samtidigt som en grävre ska böka upp halva tomten. När grävaren ändå är här så vill jag få några fler rabatter samt att vissa av de befintliga skall utökas. En rabatt som finns på 'fram/bak sidan' (framsida då det är huvudingången och baksida då denna vetter mot norr) ska göras om till en damm och dt skall även stensättas lite mer där.
Ja så har jag nu inget vettigare för mig så kommer troligen första delan av sommaren vara bokad av tomtarbete.

Ha det!

/Hanna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot att se resultatet av 40-årskrisfrisyren =) Jag behöver lite inspiration att göra nåt med mitt eget hår nämligen. Men vad vad det du skulle göra med ansiktet (alltså inte plocka brynen utan det andra?)? Har jag aldrig hört talas om. Vi ses!/Fia

Anonym sa...

Håret låter coolt!!! Jag har precis pluttat ner några kobrakalebasser o några prydnadspumpor så om det kommer upp kan du få ett par av varje.

Sen har jag lagt majs i blöt. I övrigt tänker jag odlingsvägra i år, har köpt på mej några blandade blompåsar som jag ska hälla ut i landet o hoppas på tar överhand över ogräset.
Kram pyss

guling&smågrabbarna sa...

Att 'tråda' är när en elak människa snurrar en tvinnad tråd över ansiktet så att all (både önskad och oönskad) hårbeväxning slits upp/av och jag lovar att det känns som om även huden följer med...
Jag tar gärna några plantor om du får upp för många (hur det nu kan bli för många...)

Anonym sa...

" Och julen varar ända till påska.." Ja, en 40-årskris kan man väl ha ändra till 50-årskrisen sätter in.
Jag får en känsla av att du sympatiserar med trädgården, som också får en makeover.
Jag betvivlar inte att du blir jättefin, men vi vill se ett foto på sin nya frisyr! /Birgitta

Anonym sa...

Xakt!!
FOTO tack- vi ses ju inte förrän närmare jul, så foto är ett MÅSTE!!
//Lotten

Anonym sa...

Foto är ett måste så vi lär oss känna igen dig igen :D
//A-L

guling&smågrabbarna sa...

hmmmm, ja eller sååå kanske ähhh lite hur som å så...
foto och jag är ju inte helt överens liksom. Men jag får väll göra ett försök vad det lider...