fredag 22 augusti 2008

uppdatering av läget

Livet springer så fort så fort och även de små djuren gör det samma det är bara jag som hasar mig fram i maklig takt allt medans hg omvandlas till kg på min kropp. Men som det är sagt så har ju gravidationen ingen som helst förmåga att påverkas utan den sköter sitt.

Annars?
Jo tack, det pillar på här i Mälardalen. Jag har hunnit träna ganska mycket och studien av hur korrelationen träning/resultat hänger ihop stärks allt eftersom tiden går.
Gul startade i lydnadsklass 3 i onsdags och resltatet går inte att klaga på nämnvärt. Om matten hade tränat ordentligt på alla moment hade slutsumman blivit bättre, men nu är det så att den räkte till som den blev.

Resultat:
Sitt i grupp 10
Platsligg 10
Fritt f 9
Sättande 10
Ink m st & ligg 10
'Rutan' 6 (här hade jag slarvat med vissa delar...)
App/hopp 10
App/metall 9,5
Vittring 9
Fjärr 9
Summa: 291p och detta blev en 1:a placering.

Dagen efter (to) var det andpremiär och jag passade då även på att få mig själv & gul bedömd i kkl och detta gick även det bra, så nu kan jag ju starta på A-prov om andan skulle falla på. Vilket den troligen inte kommer att göra förens tdigast nästa höst.

Kvar på dagordningen är två starter på B-prov för att kolla av hur vi ligger till. Dessa blir (förhoppningsvis) under september. Kan ju bli kul (antingen för mig eller så för publiken, vad vet jag).

Nu ska jag packa ihop mig för att dra norröver till Norberg och min veterinär kompis som bor där i obyggden. Det är nog en av landets vackraste platser måste tilläggas.

Ha det!

/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis även till torsdagens resultat!
Hoppas du får det trevligt i Norberg :)
/Birgitta

Anonym sa...

Grattis, grattis! Ni e så duktiga ni! :)

Anonym sa...

Tjohoo vad kul med förstapris! Grattis grattis till er!!!

Anonym sa...

Jag är så imponerad av allt du och gul kan åstadkomma tillsammans!!
Grattis grattis och fortsatt lycka till!!