onsdag 19 september 2007

God morgon världen

Ja ha så har ännu en dag börjat i våra liv. Tänk va kul att detta är den första dagen på resterande del av livet. Solen lyser in genom förnstret och det ser nästan varmt ut. Tempmätaren i växthuset skvallrarl dock om att det har varit en kall natt. Mina honungsmelonsplantor har inte klarat sig men tomaterna håller kylan stongen. Pelargonerna, Agaphantum plantorna (Afrikas blå lilja (fast mina är vita)) och Fuchiorna fick flytta in på altananen i går kväll.

Det är inte mycket att be om längre. Växthuset måste tömmas, F+A får flytta ut i garaget och P ska få bo inne i några svalare rum på fönsterbrädorna. Det blev ett stort frånfall på mina P förre vintern så i år blir det lite mer ompyssling av dem.

Dagen kommer att tillbringas hemmavid. Jag ska sätta mig och förbereda för min sk 'haltidskontroll'. Dvs ett seminarie som jag ska hålla för några olika människor om vad jag har lyckast åstakomma och vad jag planerar att åstakomma under min doktorandtid. Spännande och lite läskigt samtidigt. Det kommer 2 'experter' som ska kritisera mina arbeten och samtidingt ge tips och råd på sådant som ska göras.

/Hanna

6 kommentarer:

Birgitta&Goldentjejerna sa...

Hmm, verkar knepgit när man ska kommentera här... verkar som om man måste "signa" sig varje gång. Men, men, vi behöver kanske också nå´t år på oss.

Birgitta&Goldentjejerna sa...

Hmm, verkar knepgit när man ska kommentera här... verkar som om man måste "signa" sig varje gång. Men, men, vi behöver kanske också nå´t år på oss.

Birgitta&Goldentjejerna sa...

Först kom ingenting, sen blev det dubbelt?! Inte vet jag varför, men man kan ju tro att jag tror att du har svårt att fatta

guling&smågrabbarna sa...

Ja jag säger ju det att denna blogg är underlig. Ha förtröstan. Bara Fia kommer till min undsättning så ska jag nog lyckas skaffa en mer begriplig variant av blogg. Jag har ett stort förtoende för att hon hjälper mig att fixa detta (i värsta fall får jag hälla i henne en massa vin först...)

/H

Fia sa...

Jag är som mest pålitlig när någon har hällt i mig en massa vin... ;-P
Då kan jag nog precis ALLT, tills dess att jag inte kan något alls... så att säga.. ;)) Det blir nog bra ska ru se!

guling&smågrabbarna sa...

Jag laddar förådet!

/H