onsdag 9 april 2008

Nu sprang tiden så där fort igen...

Inte vet jag vad som hände men helt plötsligt var det flera dagar sedan jag satte mig vid datorn. Livet har väll rustat på som ett ånglok med mig i släptåg misstänker jag. Jobbet går för tillfället bra och detta resulterar ju i att jag gärna befinner mig där så mycket som det bara är möjligt.

Övrig tid går åt till att träna hunden (eller snarare att hjärntvätta mig själv så att fötterna inte lever sitt egna liv). Jag ska ju försöka mig på en uppflyttning (ihop med hunden denna gång) nu på lördan. Det blir 'hemma'. Även jaktträningen har börjat ta fart igen med alla de fel och brister som uppdagas i och med detta. För tillfället tror jag att D transformerar om mig till något som påminner om en sådan där spyfluga som bånkar i taket på nätterna när man ska sova. Denna transformation uppstår i samma stund som jag tycker att jag ska ha ett ord (eller en visselsignal) med i spelet och när D har gått in i sök-mode. Lite tröstlöst men trägen vinner hoppas jag. Förr eller senare kanske han kommer på att jag faktiskt kanske har en viss aning om vad som skulle kunna tänkas vara till lite hjälp för herrn.

Våren har dragit iväg igen men jag tänker trotsa vädrets makter och ta mig till Älvsjö på fredag. Då är det trädgårdsmässan som gäller hela dagen! Underbart!!! Jag brukar försöka vara där tills precis när de öppnar (dvs 9) för sedan vid 12-13 är det så småck fullt att man inte ser något och inte kan man röra sig heller. Men följer liksom bara med den sega stömmen av människor som sakta vaggar framåt i gångarna. Själv har jag handlat så myckat vid detta laget att armarna står rakt ut från kroppen, hjärnan kokar, plånboken är tom och parkeringstiden är på väg att gå ut. Så då rullar man hemmåt igen.

Ha det!

/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

O hejsan! Ännu fler! Roligt att ni hittade in till oss! Ska kika in till er fler gånger.. Hihi..
Ha det så gott och vi ses i cyberrymden fler gånger!! Tass o kram från oss!

Anonym sa...

Blir ingen trädgårdsmässa för mig! Blir helt slut i huvudet bara av atmosfören i Älvsjö, med eller utan folk.
Istället går jag och pysslar om de blommor jag har här hemma och står beredd med kameran varefter de slår ut. /Birgitta

Anonym sa...

Härligt när man har lite "flow" i jobbet! Det bör man ju utnyttja för rätt vad det är så går allt fel igen ;)
Tur att jag inte är i närheten av trädgårdsmässan... Om man inte kan hantera den vanliga blomaffären på ett ansvarsfullt sätt så ska man nog hålla sig borta från dylika tillställningar!
Vi håller tummar & tassar för er på lördag! Jag är säker på att det går bra och Lava lovar att låna ut sin orangea murvel till Brorsan om han sköter sig./Fia

guling&smågrabbarna sa...

åhhh, nu kommer D att gå för 10:or på lördag (bara matten kan göra det samma). Han blir vindögd vid blotta tanken på att få ha murveln i sin mun!!!